Skoči na glavno vsebino

Dan očarljivih rastlin

29. 05. 2024

Zapisala: Danijela Ribizel. Foto Vesna Hriberšek, Danijela Ribizel.

V petek, 24. maja 2024, smo z učenci odšli v Ljubljano, kjer je Biotehniška fakulteta organizirala delavnice na temo očarljivih rastlin. Namenjene so bile učencem OŠ po celi Sloveniji. Projektni dan je potekal pred fakulteto, na prostem. Vseh učencev je bilo 25, razdeljeni so bili v dve skupini. Vsaka skupina se je preizkusila v osmih delavnicah, na vsaki delavnici smo bili 20 minut. Delavnice so bile zelo raznolike in pestre. Na kratko bom predstavila vsebino nekaterih delavnic.

Dendrokronologija – na kolutu lesa smo določili tip lesa, starost drevesa, koledarsko leto ter sezono poseka drevesa. Spoznali smo, kako je lahko dendrokronologija v pomoč arheologiji. Naš kolut lesa je bil posekan v letu 2010, spomladi, star je bil 10 let.

Rudarjenje mineralnih hranil – rastline morajo za normalno rast in razvoj rastlin iz okolja pridobiti zadostne količine vode in mineralnih hranil. To nalogo dobro opravljajo korenine. Na stojnici so prikazali razvoj korenin v tleh z različno količino mineralnih hranil in vode.

Tritikala – učenci so spoznali semena različnih vrst žit. Pozornost so posvetili križancu med pšenico in ržjo – tritikali kot pomembni kmetijski rastlini.

Kje bomo pa letos gojili zelenjavo – na stojnici so predstavili nekatere rastlinske vrste iz skupine zelenjadnic. Učenci so po videzu sadik prepoznavali kapusnice, čebulnice, stročnice in plodovke. V kartonaste lončke so posadili sadiko gomoljne zelene in pora ter jih odnesli domov. V stekleni buči z ribicami so gojili solato, za gnojenjenje pa uporabili kar njihove iztrebke.

Sanjski cvet – spoznali so različne vrste cvetov ter njihove opraševalce. Narejeni so bili modeli treh različnih cvetov. Na dnu vsakega cveta je bil »cvetni prah«, ki so ga morali doseči z »jezički« ali »rilčki«, kot to počnejo opraševalci. Učenci so dobili palčke različnih dolžin, ki so imeli na koncu čopič. Če je bil »pripomoček« za opraševanje ustrezen, se je na čopič prijel cvetni prah. Učenci so se preizkusili tudi v iskanju parov – cvet in njegov opraševalec.

Postani rastlina – učenci so ustvarili svojo sanjsko rastlino, ki se bo s svojimi prilagoditvami uspešno znašla v različnih okoljih.

Preizkusi svoj nos in ugani, katera rastlina je to – učenci so dobili 15 vzorčkov vonjev, ki so jih morali prepoznati (cimet, klinčki, poper, česen, sivka…). Raziskovalci so ocenili, da lahko ljudje zaznamo približno 10.000 vonjav.

Očarljive gorske rastline – razmere za rast so v gorah zahtevne, zato so nekatere rastline nanje dobro prilagojene. Na primerih iz narave; planika, Zoisova zvončica in druge, so učenci pogledali prilagoditve in rešili kviz v obliki kolesa sreče.

Kreativni z rastlinami – rastline niso samo za hrano, iz njih izdelujejo različne smole, izolacijski material iz hif gliv ter rastlinsko blago. Učenci so preizkusili znanje s kvizom. Najboljša skupina je bila nagrajena z nagrado (jagoda, marelica, piškot in bonbon), odvisno od tega, kje se je ustavilo kolo sreče.

Vreme je bilo sončno, le veter nam je malo ponagajal. Vsi učenci so z veseljem sodelovali, se zabavali in uživali, ob tem pa so spoznali zanimive stvari. Zadovoljna sem bila, ker so se vsi aktivno vključili. Zadovoljni pa so bili tudi učenci, kar pomeni, da je bil dan uspešen.

Ogledov: 110

Arhivi

Dostopnost